Peroni Nastro Azzurro

Opdracht

Peroni Nastro Azzuro wil serieus doordringen in de thuismarkt. Er moet een positionerende introductiecampagne komen voor de Nederlandse markt.

Concept

Een situatie waarbij je Nederlandse kenmerken afspiegelt tegenover die van Italië. Hierdoor wordt duidelijk dat Nederland nooit Italië zal worden en dat je door Peroni het meest Italiaanse gevoel krijgt.

Onderbouwing

Wij willen eerlijk en direct zijn. In tegenstelling tot het gros van de reclame uitingen.

Wij weten dat onze klanten slimmer zijn. We kunnen ze niet wijs maken dat Nederland in Italië gaat veranderen zodra ze een flesje Peroni open trekken. Met deze nuchtere instelling is de leidraad in ons concept.

Peroni is het meest Italiaanse wat je hier kunt krijgen.

Positionering

Zoals eerder gezegd willen we het eerlijk en direct houden.
We gaan gebruik maken van de Hollandse nuchterheid, eenvoudig naar bestaande elementen kijken in het Nederlandse milieu en deze vergelijken met Italiaanse kenmerken.

Door deze aanpak zullen we opvallen tussen de romantische en veel belovende campagnes van concurrerende bier merken die in Nederland verkrijgbaar zijn.

Tone of Voice

We willen op een nuchtere manier het publiek benaderen, zonder poespas maar eerlijk. We willen vertellen dat Nederland nooit zoals Italië zal worden, Peroni is het meest Italiaanse gevoel. Wij maken deze boodschap duidelijk door middel van de volgende copy:

“Geen toren van pisa. Wel peroni.
Italiaanser wordt het niet.”

In samenwerking met Merle van Veen.

Peroni Abri
Peroni Busje